Klachten over beheerders

Heeft u als Vereniging van Eigenaren bepaalde taken uitbesteedt aan een beheerder, dan is het mogelijk dat u ontevreden bent over de werkzaamheden die de beheerder uitvoert.

Door zowel Stichting VvE Belang als Vereniging Eigen Huis (VEH) is een klachtenlijn geopend waar VvE leden terecht kunnen met klachten over de beheerder van hun VvE.

Stichting VvE Belang kan u via de website www.klachtenovermijnvvebeheerder.nl bereiken. U kan daar een uitgebreid klachtenformulier invullen waarin u uw problemen kenbaar maakt. Ook kunt u bellen met de klachtenlijn op 0162 - 46 11 33. U hoeft niet aangesloten te zijn bij VvE Belang om uw klacht in te dienen.

Vereniging Eigen Huis heeft een meldpunt www.eigenhuis.nl/vvemeldpunt voor het verzamelen van klachten, om de slechtste kantoren aan te pakken. Dat zou met een juridische procedure kunnen, maar ook de publiciteit biedt uitstekende mogelijkheden om slechte kantoren de wind uit de zeilen te nemen